Obchodné podmienky
ČLÁNOK I.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A VYMEDZENIE POJMOV
(1) Tieto Obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi obchodníkom a spotrebiteľom pri kúpe tovaru prostredníctvom e-shopu na webovom sídle www.zazza.sk (ďalej len „e-shop“).
(2) Kúpa tovaru spotrebiteľom prostredníctvom e-shopu sa riadi týmito Obchodnými podmienkami a platnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.
(3) Obchodníkom je obchodná spoločnosť ZAZZA, s.r.o., sídlo Petöfiho 4, 080 01 Prešov, kontaktná a poštová adresa ZAZZA, s.r.o., P.O. BOX 131, 080 01 Prešov, IČO 47 336 871, DIČ 2023824770, IČ DPH SK2023824770, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Prešov, oddiel Sro, vložka číslo 28409/P. E-mailová adresa obchodníka je info@zazza.sk a telefónne číslo obchodníka je +421 222 200 170.
(4) Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti s kúpnou zmluvou uzatvorenou na diaľku nekupuje tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
(5) Tovarom je akákoľvek hmotná hnuteľná vec predávaná prostredníctvom e-shopu.
(6) Kúpna zmluva je zmluva, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného v e-shope, ktorá bola uzatvorená na diaľku prostredníctvom e-shopu medzi obchodníkom ako predávajúcim a spotrebiteľom ako kupujúcim.
ČLÁNOK II.
OBJEDNÁVANIE TOVARU
(1) Spotrebiteľ, ktorý dovŕšil 16. rok veku môže realizovať objednávku prostredníctvom e-shopu.
(2) Obchodník následne potvrdí prijatie objednávky prostredníctvom e-mailu. Týmto potvrdením sa objednávka považuje za doručenú a záväznú, čím dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy na diaľku medzi obchodníkom a spotrebiteľom.
(3) Spotrebiteľ je v objednávke povinný uviesť meno a priezvisko, poštovú adresu (vrátane popisného čísla domu), e-mailovú adresu a telefónne číslo. Taktiež je spotrebiteľ povinný v objednávke uviesť názov a popis tovaru, počet kusov a dátum vystavenia (objednávka realizovaná prostredníctvom e-shopu tieto požiadavka spĺňa automaticky).
ČLÁNOK III.
CENA TOVARU
(1) Aktuálne ceny tovaru sú uvedené v e-shope. Táto cena nezahŕňa náklady na dodanie tovaru na miesto určené spotrebiteľom a náklady na zvolenú platobnú metódu.
(2) Cena tovaru je uvádzaná za jeden kus, ak z charakteru tovaru (najmä náušnice, topánky atď.) alebo popisu nevyplýva niečo iné.
(3) Ceny uvedené v e-shope môžu podliehať zmenám i bez predchádzajúceho ohlásenia. V prípade zmeny ceny za tovar, pre spotrebiteľa a obchodníka je záväzná cena v čase potvrdenia objednávky. Právo obchodníka a právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy tým nie je dotknuté.
ČLÁNOK IV.
PLATOBNÉ PODMIENKY
(1) Spotrebiteľ realizuje platbu dobierkou, platobnou kartou alebo prevodom/vkladom na účet obchodníka, ak tieto obchodné podmienky neustanovujú inak.
(2) Spotrebiteľ uhrádza kúpnu cenu za tovar, príp. náklady na dodanie tovaru a náklady na zvolenú platobnú metódu.
(3) Ďalšie informácie k jednotlivým platobným metódam a ich nákladom sú uvedené v sekcii Doprava a platba na webovom sídle obchodníka na adrese: https://www.zazza.sk/doprava-a-platba/.
ČLÁNOK V.
DODACIE PODMIENKY A NÁKLADY NA DODANIE TOVARU
(1) Obchodník sa zaväzuje dodať objednaný tovar spotrebiteľovi bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzatvorenia kúpnej zmluvy, ak sa obchodník so spotrebiteľom nedohodnú inak.
(2) Ak je platba realizovaná prevodom/vkladom na účet obchodníka, lehota dodania plynie od pripísanie peňažných prostriedkov na účet obchodníka.
(3) Dodacia lehota uvedená pri tovare má len informatívny charakter. Táto lehota je spravidla dodržaná, avšak na dodaciu lehotu majú vplyv rôzne faktory nezávislé od vôle obchodníka, najmä štátne sviatky v krajine dodávateľa, colné konania, poveternostné podmienky, vis major, atď.
(4) Spôsob dodania si zvolí spotrebiteľ pri zadávaní objednávky.
(5) Ďalšie informácie k jednotlivým spôsobom dodanie a náklady na dodanie tovaru do miesta určeného spotrebiteľom sú uvedené v sekcii Doprava a platba na webovom sídle obchodníka na adrese: https://www.zazza.sk/doprava-a-platba/.
ČLÁNOK VI.
PRÁVA A POVINNOSTI
(1) Obchodník sa uzatvorením kúpnej zmluvy zaväzuje dodať spotrebiteľovi tovar v požadovanej akosti a množstve.
(2) Spotrebiteľ sa uzatvorením kúpnej zmluvy zaväzuje tovar prevziať a zaplatiť zaň kúpnu cenu vrátane nákladov na dodanie tovaru príp. nákladov za vybraný spôsob platby.
(3) Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na spotrebiteľa okamihom dodania, t.j. okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
(4) Obchodník má právo poskytnúť aj čiastočné plnenie, ak súčasné skladové zásoby nepostačujú na splnenie celej objednávky spotrebiteľa.
(5) Spotrebiteľ má právo podať obchodníkovi žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že obchodník porušil iné práva spotrebiteľa.
(6) Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia, ktorej webové sídlo je https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi. Kompletný zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov zverejňuje Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky na svojom webovom sídle https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov (http://ec.europa.eu/odr). Ďalšie podmienky alternatívneho riešenia sporov a náležitosti návrhu na začatie alternatívneho riešenia sporov upravuje zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
(7) Obchodník má právo predať tretej osobe tovar, ktorého vlastníkom je spotrebiteľ, alebo tovar, ktorý bol spotrebiteľovi zaslaný ako náhrada za vadný tovar, ak spotrebiteľ neprevezme tento tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy mal tovar prevziať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, obchodník spotrebiteľa o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Obchodník bezodkladne po predaji vyplatí spotrebiteľovi výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak spotrebiteľ uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej obchodníkom v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Obchodník môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré obchodník účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by obchodník musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
ČLÁNOK VII.
HODNOTENIA TOVAROV
(1) V e-shope sú zverejnené hodnotenia tovarov, ktoré pochádzajú výlučne od spotrebiteľov, ktorí daný tovar skutočne kúpili prostredníctvom e-shopu.
(2) Spotrebiteľ, ktorý je zaregistrovaný v e-shope môže zadať hodnotenie tovaru, ktorý kúpil prostredníctvom e-shopu.
(3) Hodnotenia tovarov prechádzajú procesom kontroly a schvaľovania. V prípade, ak registrovaný spotrebiteľ zadá hodnotenie tovaru, ktorý kúpil prostredníctvom e-shopu, obchodník potvrdí a zverejní hodnotenie tovaru.
(4) Obchodník má právo nezverejniť hodnotenie tovaru najmä v prípadoch, ak hodnotenia obsahujú externé odkazy, prejavy nenávisti, nadávky, obťažovanie, vyhrážky, útoky na ľudí, ohováranie alebo poburujúci obsah, násilie, podvody, nezákonné aktivity a nebezpečné činnosti, zavádzajúce alebo inak neaktuálne informácie o tovare, fakticky nesprávne informácie alebo informácie, ktorých hlavných účelom je propagácia inej spoločnosti alebo webovej stránky.
(5) Obchodník nevie overiť a ani nezodpovedá za obsah hodnotenia tovarov uvedených na webových sídlach tretích osôb.
ČLÁNOK VIII.
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY
(1) Vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
(2) Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má vec v čase jeho dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania veci. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa predchádzajúcej vety, predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
(3) Ak obchodník zodpovedá za vadu veci, spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
(4) Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby podľa článku VIII. ods. 2 týchto obchodných podmienok. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo spotrebiteľa na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla. Spotrebiteľ má voči obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí právo na náhradu nákladov podľa predchádzajúcej vety uplatniť u obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
(5) Vadu možno vytknúť prostriedkami diaľkovej komunikácie na adrese sídla obchodníka, na kontaktnej adrese obchodníka alebo na emailovej adrese obchodníka. Ak spotrebiteľ vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú obchodník odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
(6) Spotrebiteľ má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty, ak a) obchodník vec neopravil ani nevymenil, b) obchodník odmietol odstrániť vadu z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, c) vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci, d) vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo e) obchodník vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre spotrebiteľa. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa spotrebiteľ spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie obchodník.
(7) Spotrebiteľ vytkne vadu veci uvedením svojich identifikačných údajov príp. čísla objednávky, spolu s popisom vady veci a zvoleným spôsobom odstránenia vady. Spotrebiteľ môže vytknúť vadu prostredníctvom vzorového formulára na vytknutie vady. Pri vytknutí vady, spotrebiteľ doručí vadnú vec na adresu sídla obchodníka alebo na kontaktnú adresu obchodníka.
(8) Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni, pričom táto lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť.
(9) Obchodník opraví alebo vymení vec v primeranej lehote po tom, čo spotrebiteľ vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí spotrebiteľovi s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý spotrebiteľ vec požadoval. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý obchodník potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Obchodník má právo vždy namiesto opravy veci vymeniť vadnú vec za náhradnú vec, ak to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Obchodník dodá opravenú vec alebo náhradnú vec spotrebiteľovi na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu spotrebiteľ dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak.
(10) Obchodník má právo odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti. V takom prípade, obchodník vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
(11) Pri posudzovaní práva spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa odseku 1 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od spotrebiteľa objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť obchodníka odstrániť vadu. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
(12) Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci obchodníkovi alebo po preukázaní, že spotrebiteľ zaslal vec obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Obchodník vráti kúpnu cenu spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša obchodník.
(13) Doba od vytknutia vady veci až do doby, keď spotrebiteľ po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene veci, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia náhradnej veci.
(14) Ak obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi spotrebiteľovi. Ak spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu. Na opakované vytknutie vady sa nevzťahujú lehoty uvedené v článku VIII. ods. 4 týchto obchodných podmienok. Na právo spotrebiteľa na náhradu nákladov sa primerane vzťahujú ustanovenia článku VIII. ods. 4 týchto obchodných podmienok.
(15) Ďalšie podmienky uplatňovania práva zo zodpovednosti za vady upravujú ustanovenia § 618 a nasl. Občianskeho zákonníka.
ČLÁNOK IX.
PRÁVO SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(1) Spotrebiteľ má právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru spotrebiteľom. Spotrebiteľ má právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. V prípade kúpnej zmluvy ktorej predmetom je kúpa viacerých tovarov, spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy aj z časti, t.j. len vo vzťahu k niektorému z tovarov.
(2) Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, alebo ak sa dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
(3) Spotrebiteľ môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku v listinnej podobe alebo emailom. V oznámení o odstúpení od zmluvy spotrebiteľ uvedie najmä svoje identifikačné údaje (napr. meno, priezvisko, adresa) a tovar, ktorý je predmetom odstúpenia, ďalej môže uviesť číslo objednávky a číslo účtu v tvare IBAN. Na odstúpenie od zmluvy môže spotrebiteľ použiť vzorový formulár.
(4) Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.
(5) Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi. Lehota podľa predchádzajúcej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi znáša spotrebiteľ.
(6) Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník neprevezme zásielku, ktorej doručenie je podmienené zaplatením peňažnej sumy (dobierky).
(7) Pri odstúpení od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
(8) Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.
(9) Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
(10) Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.
(11) Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
(12) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
ČLÁNOK X.
PRÁVO OBCHODNÍKA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(1) Obchodník má právo odstúpiť od zmluvy v prípade vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, v prípade ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar spotrebiteľovi v dohodnutej lehote alebo v cene, ktorá je uvedená v e-shope, z dôvodov vyššej moci alebo ak obchodník neeviduje úhradu za objednávku (v prípade, že si spotrebiteľ zvolil platbu vopred). Obchodník uplatňuje odstúpenie od zmluvy emailom. V prípade kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je dodanie viacerých tovarov, obchodník má právo odstúpiť od zmluvy aj z časti, t.j. len vo vzťahu k niektorému z tovarov.
(2) Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak obchodník neodstúpil od celej kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.
(3) Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
ČLÁNOK XI.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
(1) Podmienky spracúvania osobných údajov sú uvedené v samostatnej sekcii na webovom sídle predávajúceho na adrese: https://www.zazza.sk/ochrana-osobnych-udajov/
ČLÁNOK XII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
(1) Spotrebiteľ vyhlasuje, že pred zadaním objednávky sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.
(2) Spotrebiteľ súhlasí so zaslaním faktúry prostriedkami elektronickej komunikácie.
(3) Poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti je obchodník, ktorého identifikačné a kontaktné údaje sú uvedené v článku I. ods. 3 týchto obchodných podmienok. Orgánom dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha je Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj, Odbor výkonu dohľadu, Obrancov mieru 6, 080 01 Prešov.
(4) Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia všeobecne záväznými právnymi predpismi platnými v Slovenskej republike.
(5) Tieto obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.07.2024.
V Prešove dňa 01.07.2024
POUČENIE
1. Právo na odstúpenie od zmluvy
Máte právo odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní.
Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa keď Vy alebo Vami určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezmete tovar, ktorý bol dodaný ako posledný.
Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy nás informujte o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou alebo e-mailom) na adrese ZAZZA, s.r.o., P.O. BOX 131, 080 01 Prešov alebo info@zazza.sk. Na tento účel môžete použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý sme Vám odovzdali alebo zaslali, jeho použitie však nie je povinné.
Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašlete oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.
2. Dôsledky odstúpenia od zmluvy
Po odstúpení od zmluvy Vám vrátime všetky platby, ktoré ste uhradili v súvislosti s uzavretím zmluvy, vrátane nákladov na doručenie tovaru k Vám. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak ste si zvolili iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúkame. Platby Vám budú vrátené najneskôr do 14 dní odo dňa, keď nám bude doručené Vaše oznámenie o odstúpení od tejto zmluvy. Úhrada bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký ste použili pri Vašej platbe, ak ste výslovne nesúhlasili s iným spôsobom úhrady, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
S vrátením platby môžeme čakať do vrátenia tovaru späť na našu adresu alebo do preukázania, že ste tovar odoslali späť, podľa toho čo nastane skôr.
Zašlite nám tovar späť alebo ho prineste na našu adresu najneskôr do 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 14-dňovej lehoty. Priame náklady na vrátenie tovaru znášate Vy.
Zodpovedáte iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.